lørdag den 26. januar 2008

Lørdag morgen

Der er ikke meget, der kan slå en tidlig lørdag morgen. Den lange fridag ligger foran mig, og det hele foregår i det tempo, jeg nu har lyst til. Der kan læses lidt under dynen, surfes på nettet, avisen kan gennemtygges sammen med morgenmaden. Den største beslutning, der skal tages er, om dagens indkøb skal foretages hos det lokale, lille supermarked...eller om jeg skal tage hele den "lange" vej ned til centrum. Turen tager vel 5 minutter på cykel. Med andre ord, så er det næsten hip som hap...og mest et spørgsmål om vind og vejr og min magelighed. Lige nu er det vådt, blæsende og mørkt og indbyder slet ikke til at bevæge sig udenfor, og da slet ikke på cykel.

Men jeg behøver jo heldigvis slet ikke tage stilling til indkøbsturen nu. For det er stadig tidlig lørdag morgen og jeg har god tid. Det nydes i fulde drag, gør det.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Se DET er da bare en skøn start på en dag. Eget tempo, intet haster - omend man skal da lige nå ned at handle inden de lukker i eftermiddag. Sådan er jeg nemlig også startet på min lørdag. Og nu må de godt lukke for vandet deroppe.... God weekend. ;-)

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Og tak i lige måde, frk. Bibo! :-)