tirsdag den 8. juli 2008

Nedtællingen er i gang...

...og ferien kan da bare komme an! Jeg er SÅ klar til telttur, oplevelser i sommerlandet og ren afslapning. Vejret har lige resten af ugen til igen at komme op i gear...for det er altså ikke strengt nødvendigt at gentage sidste års campingvejr, hvor teltdugen blafrede, så nattesøvnen blev yderst mangelfuld og regnen stod ned i stænger. Telt er sjovest i godt vejr! Basta!

anjoe sagde ...

Nemlig, basta!
Jeg er ikke til den form for ferie, men medvirkende er sikkert vind og regn. Første tur var i telt med løs bund, og andet stop (i Sverige) nærmest sejlede teltet ned fra en lille skråning, da rusk og oceaner af regn boltrede sig om natten. Havde vi været tæt på vandet, ville vi være blevet fundet midt ude på havet liggende på vores luftmadrasser ;-) Og i Norge blev jeg i skønhedssøvnens timer stukket af et myg, og vågnede op med et underansigt i dobbelt størrelse og voldsomme smerter. Dytten og telt vendte straks retur til Danmark. Året efter tog vi til Silkeborgsøerne, nyt telt med fast bund, og det godt for det regnede døgnet rundt i to dage, så en tørvejrsdag, hvor vi fik lidt oplevelser. Men blæsten var i top, så vi var ved ikke at kunne komme frem til Himmelbjerget. På campingpladsen mødte vi en af Rimkogerens lærerkollegaer, han og familien spillede badminton, rettere prøvede, og jeg er ganske sikker på, at det var en af deres fjerbolde vi fandt i haven efter hjemkomst på Midtsjælland, det to dage senere hvor regnen bare havde stået i stråler konstant. Siden har teltet været nedpakket, og hvorfor vi tog det med ved flytning til Lolland, ja det har jeg ingen logisk forklaring på. Men selvfølgelig kan det bruges opslået, hvis vi på et tidspunkt skal ha' ordnet badeværelset; en toilettønde placeret inde i teltet, og så lynes ned :-D

Rigtig god ferie!

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Anjoe, jeg forstår godt, at I ikke har mod på flere teltture...sikke nogle begivenhedsrige nogle af slagsen, I har haft fornøjelsen af! Vores første telttur var på cykel, hvor det en af nætterne tordnede og regnede helt vildt...regnen fortsatte næste dag, hvor vi tog bus og tog til den nærmeste by, hvor vi kunne shoppe i tørvejr. Tilbage på campingpladsen var alle andre telte i "vores" hjørne af campingpladsen væk...vi følte os som rigtig seje campister, at sådan en smule uvejr ikke havde skræmt os væk. Og heldigvis blev vejret da også bedre. :-)