lørdag den 9. maj 2009

At komme til kort




For et par år siden faldt jeg på bibliotektet over et lille hæfte om iris-foldning. Jeg havde aldrig hørt om det, men blev straks fascineret af de fine mønstre, der laves af foldede papirstrimler efter en skabelon. Jeg lavede nogle stykker og glemte så alt om den teknik igen.




Indtil jeg her forleden igen faldt over en bog om emnet. Denne gang med ikke mindre end 460 forskellige kort. Og nu er jeg for alvor fanget igen. Har købt bogen hjem fra England, så jeg ikke får abstinenser, når biblioteket vil have sit eksemplar igen. Har også på nettet købt lidt forskelligt mønstret papir til formålet...skulle jo nødig løbe tør. :-)

Jeg synes selv, kortene bliver utroligt fine. Sjove at lave er de i hvert fald.




4 kommentarer:

birte sagde ...

Meget smukke kort, jeg kunne da godt tænke mig at et æble og en pære vil se godt ud i hver sin ramme på min køkkenvæg !!!!!!!!!!!

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Det kunne jeg da godt forestille mig, at de ville...se rigtig godt ud endda! :-D

Birte sagde ...

Tak for at jeg også kom til kort :-)

Lea (Lyriklogik) sagde ...

Bare i orden, Birte! :-)